Понеділок, 06.05.2024, 10:57
Вітаю Вас Гість | RSS
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.
Меню сайту
Це цікаво
Пошук
Вхід на сайт

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Математичне містечко

                                Сайт вчителя Мельник Надії Трифонівни

Каталог статей

Головна » Статті » Контроль знань » Критерії оцінювання

Критерії оцінювання навчальних досягнень студентів І курсу з математики.

До навчальних досягнень студентів з математики, які підлягають оцінюванню, належать:

теоретичні знання, що стосуються математичних понять, тверджень, теорем, властивостей, ознак, методів та ідей математики ;

знання, що стосуються способів діяльності, які можна подати у вигляді системи дій (правила, алгоритми);

здатність безпосередньо здійснювати уже відомі способи діяль­ності відповідно до засвоєних правил, алгоритмів (наприклад, ви­конувати певне тотожне перетворення виразу, розв'язувати рівняння певного виду, виконувати геометричні побудови, дослі­джувати функцію на монотонність, розв'язувати текстові задачі розглянутих типів тощо);

здатність застосовувати набуті знання і вміння для розв'язан­ня навчальних і практичних задач, коли шлях, спосіб такого роз­в'язання потрібно попередньо визначити (знайти) самому.

Відповідно до ступеня оволодіння зазначеними знаннями і спо­собами діяльності виокремлюються такі рівні навчальних досяг­нень студентів з математики:

Початковий рівень - студент (студентка) називає математичний об'єкт (вираз, формулу, геометричну фігуру, символ), але тільки в тому випадку, коли цей об'єкт (його зображення, опис, харак­теристика) запропоновано йому (їй) безпосередньо; за допомогою викладача виконує елементарні завдання.

Середній рівень —студент (студентка)  повторює інформацію, опе­рації, дії, засвоєні ним (нею) у процесі навчання, здатний (а) розв'я­зувати завдання за зразком.

Достатній рівень - студент (студентка)  самостійно застосовує знання в стандартних ситуаціях, вміє виконувати математичні операції, загальні методи і послідовність (алгоритм) яких йому (їй) знайомі, але зміст та умови виконання змінені.

Високий рівень - студент (студентка) здатний(а) самостійно оріє­нтуватися в нових для нього(неї)ситуаціях, складати план дій і виконувати його; пропонувати нові, невідомі йому(їй) раніше роз­в'язання, тобто його(її) діяльність має дослідницький характер.

Оцінювання якості математичної підготовки студентів з матема­тики здійснюється в двох аспектах: рівень оволодіння теоретич­ними знаннями та якість практичних умінь і навичок, здатність застосовувати вивчений матеріал під час розв'язування задач і вправ.

Рівні навчальних досягнень

Бали

Критерії оцінювання навчальних досягнень

 

І. Початковий

1

Студент (студентка) розпізнає один із кількох запропонованих математичних об'єктів (символів, виразів, геометричних фігур тощо), виділивши його серед інших; читає і записує числа, переписує даний математичний вираз, формулу; зображує найпростіші геометричні фігури (малює ескіз)

 

2

Студент (студентка) виконує однокрокові дії з числами, найпростішими математичними виразами; впізнає окремі математичні об’єкти і пояснює свій вибір

 

3

Студент (студентка) співставляє дані або словесно описані математичні об’єкти за їх суттєвими властивостями; за допомогою викладача виконує елементарні завдання

ІІ. Середній

4

Студент (студентка) відтворює означення математичних понять і формулювання тверджень; називає елементи математичних об’єктів; формулює деякі властивості математичних об’єктів; виконує за зразком завдання обов’язкового рівня

 

5

Студент (студентка) ілюструє означення математичних понять, формувань теорем і правил виконання математичних дій прикладами із пояснень вчителя або підручника ; розв’язує завдання обов’язкового рівня за відомими алгоритмами з частковим поясненням

 

6

Студент (студентка) ілюструє означення математичних понять, формулювань теорем і правил виконання математичних дій власними прикладами; самостійно розв’язує завдання обов’язкового рівня з достатнім поясненням; записує математичний вираз, формулу за словесним формулюванням і навпаки

ІІІ. Достатній

7

Студент (студентка) застосовує означення математичних понять та їх властивостей для розв’язання завдань у знайомих ситуаціях; знає залежності між елементами математичних об’єктів; самостійно виправляє вказані йому (їй) помилки; розв’язує завдання, передбачені програмою, без достатніх пояснень

 

8

Студент (студентка) володіє визначеним програмою навчальним матеріалом; розв’язує завдання, передбачені програмою, з частковим поясненням ; частково аргументує математичні міркування й розв’язування завдань

 

9

Студент (студентка)  : вільно володіє визначеним програмою навчальним матеріалом; самостійно виконує завдання в знайомих ситуаціях з достатнім поясненням; виправляє допущені помилки; повністю аргументує обґрунтування математичних тверджень; розв’язує завдання з достатнім поясненням

ІV. Високий

10

Знання, вміння й навички студента (студентки) повністю відповідають вимогам програми, зокрема: студент (студентка) усвідомлює нові для нього (неї) математичні факти, ідеї, вміє доводити передбачені програмою математичні твердження з достатнім обґрунтуванням ; під керівництвом викладача знаходить джерела інформації та самостійно використовує їх ; розв’язує завдання з повним поясненням і обґрунтуванням  

 

11

Студент (студентка) вільно і правильно висловлює відповідні математичні міркування, переконливо аргументує їх ; самостійно знаходить джерела інформації та працює з ними ; використовує набуті знання і вміння в незнайомих для нього (неї) ситуаціях ; знає, передбачені програмою, основні методи розв’язання завдання і вміє їх застосувати з необхідним обґрунтуванням

 

12

Студент (студентка) виявляє варіативність мислення і раціональність у виборі способу розв’язання математичної проблеми; вміє узагальнювати й систематизувати набуті знання; здатний (а) до розв’язування нестандартних задач і вправ

 

Категорія: Критерії оцінювання | Додав: Admin (02.01.2015)
Переглядів: 963 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar